Το χωρίο του πατέρα μου...Βλυχό!




Βλυχό!  Η ονομασία του, λένε, προέρχεται από τις βλύχες που αναβλύζουν παγωμένο νερό, κατά μήκος του βουνού Ομαλή, στους πρόποδες του οποίου είναι χτισμένο. Πολλά για την ιστορία του δεν ξέρω..θα το ψάξω όμως! Αυτό που γνωρίζω είναι ότι οι περισσότερες οικογένειες που το κατοικούν, κατάγονται από το Κατωχώρι...που ειναι χτισμένο ...πάνω αλλά λεγεται Κάτω...( μια από τις απορίες των παιδικών μου χρόνων). 
Το Βλυχό είναι χτισμένο στη δυτική πλευρά ενός κλειστού κόλπου που έχει την είσοδο του στην Αγία Κυριακή, το μικρό εκκλησάκι, απέναντι από το διασημο Νυδρί. Θεωρείται ένα ασφαλές αγκυροβόλιο, αν κρίνω από το πλήθος των σκαφών που μπορεί κανείς να συναντήσει χειμώνα καλοκαίρι. Ειδικά το καλοκαίρι γεμίζει όλος ο κόλπος. 
Βλυχό όμως για μένα είναι κάτι άλλο. Είναι ο τόπος που λάτρεψα, αλλά και ο τόπος που μίσησα. Και μετά ξαναλάτρεψα. Μεγάλη ιστορία, με πολλά επεισόδια!
.

Χρυσούλα Σκλαβενίτη

Νηπιαγωγός με καταγωγή από τη Λευκάδα. Εδώ μέσα κάνω πράξη τα ελάττωμα μου: να φωτογραφίζω, να ερευνώ και να γράφω για το νησί μου, σ΄ ένα μείγμα ρομαντισμού και αυστηρού ρεαλισμού... γιατί πάντοτε ακροβατούσα ανάμεσα σ' αυτά τα δυο.

5 σχόλια:

  1. Το Βλυχό έχει την ιδιότητα να το αγαπάς , να το μισείς, να το αποζητάς, να το βαριέσαι και πάλι από την αρχή. Άραγε σε όλους συμβαίνει αυτό ή μόνο σε μένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε πολλούς μας συμβαίνει αυτό ... αν σου λέει κατι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορεί να λέγεται κατωχωρι και τα σπίτια να είναι πάνω αλλά από όσο ξέρω σαν μισός κατωχωρίτης και από μαρτυρία του Παππού μου ότι τα πολυ παλιά χρόνια τα σπίτια βρισκόταν κάτω εξού και η ονομασία του χωριού και υπαρχει και ενα σπίτι ακατοίκητο χαλαίπεδο που μαρτυρά οτι τα σπίτια ήταν κατω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολλά στοιχεία μιας και η έρευνα μου έχει μεν προχωρήσει αλλά όχι όσο θα το ήθελα, λόγω απόστασης! Αν ωστόσο έχετε στοιχεία θα χαρώ να επικοινωνήσετε μαζί μου! Σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή