Προεκλογικά, εκλογικά ... και τα ρέστα



Πρώτα λεπτά του Ιουνίου και 30 ώρες πριν οι κάλπες υποδεχτούν για δεύτερη φορά τα ψηφοδέλτια που θα αναδείξουν, οριστικά αυτή τη φορά, δημαρχαίους και περιφερειάρχες.

Κι εγώ θυμάμαι ότι μια βδομάδα πριν, τέτοια ώρα. ήμουν σε ένα μπαράκι στη Λευκάδα με τους λοιπούς συνυποψήφιους μου και μιλούσαμε για το μέλλον του νησιού.

Το κομμάτι της προεκλογικής μάχης, εμένα δε με άγγιξε. Δεν κυκλοφόρησα στην αγορά και στα μαγαζιά, δεν πήγα περιοδείες στα χωριά, δεν ένιωσα τον παλμό και το άγχος της προετοιμασίας για την μεγάλη μέρα. Ελάχιστη γεύση πήρα, αναίμακτη.

Αυτή τη μάχη εγώ την έχω δώσει και τη δίνω κάθε φορά που βρίσκομαι στη Λευκάδα.

Έτσι η δική μου προεκλογική παρουσία ήταν διαδικτυακή και μάλλον διακριτική.
Ωστόσο το δούλεμα ... "είσαι και εσύ υποψήφια"... το ΄φαγα μια χαρά, από φίλους και γνωστούς. Ομολογώ όμως ότι το αντιμετώπισα μάλλον με χιούμορ.

Τώρα όμως που πέρασε αυτό το κομμάτι μπορώ να μεταφέρω εδώ τις σκέψεις μου, σχετικά, εκείνες που βιαστικά μετέφερα στο προφίλ μου στο fb, τα ξημερώματα της Κυριακής αναμένοντας τα αποτελέσματα για το τελικό δίδυμο της επιτυχίας.

Αγαπητοί μου φίλοι και γνωστοί (άντε και μερικοί άγνωστοι - δεν είστε και πολλοί αυτοί που με διαβάζετε)

Όσο κι αν μας δουλεύατε εμάς τους υποψήφιους, οι λοιποί, μη υποψήφιοι, η αλήθεια είναι ότι η όλη αυτή η προεκλογική διαδικασία αποτελεί μια εμπειρία που όπως και να το κάνεις θέλει κότσια.

Και δεν το λέω για να φανώ ότι είμαι γενναίο παιδί (που είμαι δηλαδή), έτσι κι αλλιώς όπως προείπα δεν το έζησα, αλλά γιατί το να θέτεις τον εαυτό σου ως επιλογή των συμπολιτών σου δεν είναι μικρό πράγμα. Θέλει γερό στομάχι και γερά νεύρα.

Γιατί είτε είσαι υποψήφιος δήμαρχος ή υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος κι ανεξάρτητα από το αν το ΄χεις κάνει επάγγελμα ή παίρνεις μέρος για πρώτη φορά, αυτά που είναι να ακούσεις θα τ΄ ακούσεις.

Θα ακούσεις άσχημα πράγματα για σένα, για τη δουλειά σου, για ό,τι είναι γύρω σου.
Θα κριθείς για την επιλογή σου να αποτελέσεις μέλος του τούτου ή του άλλου συνδυασμού.
Θα μπεις στη διαδικασία μη τίμιων συγκρίσεων με άλλους υποψήφιους που το πιθανότερο είναι να μην έχουν ουδεμία σχέση με εσένα και τα πεπραγμένα σου.
Θα φας ψέμα με το κουτάλι, θα χορτάσεις από δαύτο. Δεν θα μπορείς να το χωνέψεις για κάμποσο καιρό.
Θα μπεις στον πειρασμό να "αλλάξεις" κομμάτια του εαυτού και της συμπεριφοράς σου τόσο στη συναναστροφή σου με τον κόσμο, όσο και στις συζητήσεις που υποχρεωτικά θα πάρεις μέρος. Ευτυχώς για μένα αυτό δεν με επηρέασε.
Θα αγχωθείς και θα είσαι σε μια διαρκή ανησυχία και κούραση, σωματική και ψυχική μέχρι να μάθεις το αποτέλεσμα και καλά να είναι το αναμενόμενο, αν δεν είναι ....
Αν δεν είναι, τότε θα σου πάρει χρόνο να συμφιλιωθείς με την ήττα (γιατί ήττα είναι παραδέξου το) και θα πρέπει να μπεις σε μια άλλη μάχη να ξαναβρείς τις παλιές σου συνήθειες.
Εντάξει ίσως να υπερβάλλω λίγο, αλλά κάπως έτσι αντιλήφθηκα την πορεία της πλειοψηφίας των υποψηφίων των διαφόρων συνδυασμών στη Λευκάδα.

Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα και για όσους πήραν μέρος στην εκλογική διαδικασία πρώτη φορά, κάποιοι θα παραμείνουν στο σπορ και θα ξαναδοκιμάσουν στις επόμενες εκλογές την τύχη τους και κάποιοι δεν θα το ξαναπλησιάσουν, γιατί κατάλαβαν ότι δεν τους ταιριάζει αυτή η μάχη.

Σαφώς το να γίνεις δημοτικός σύμβουλος σου δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχεις ενεργά στην επίλυση σημαντικών θεμάτων για τον τόπο σου.  Και τούτος ο καημένος ο τόπος σου, η Λευκάδα, δεν έχει ένα και δυο σοβαρά θέματα να επιλύσει, έχει κάτι παραπάνω.

Βέβαια το να γίνεις δημοτικός σύμβουλος, δε σε εμποδίζει να είσαι ένα απλό διακοσμητικό στοιχείο στις συνεδριάσεις. Και εδώ όχι δεν υπερβάλλω! Ήταν κάμποσοι, αυτοί που στο νυν τουλάχιστον δημοτικό συμβούλιο, έλαμψαν δια της απραξίας τους.

Από την άλλη είναι και εκείνοι  που προσφέρουν με όποιο τρόπο μπορούν στον τόπο τους και συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία αλλά δεν θα φτάσουν ποτέ στο Δ.Σ, όχι γιατί δεν το αξίζουν αλλά γιατί συχνά ο κόσμος επιλέγει με εντελώς διαφορετικά κριτήρια από αυτά της προσφοράς και της εργατικότητας.
Ενώ είναι κι εκείνοι που προσφέρουν επίσης στον τόπο τους και που δεν συμμετείχαν καν στην εκλογική διαδικασία, είτε από άποψη, είτε γιατί δεν τους έγινε η πρόταση να συμμετάσχουν.
Το καλό είναι ότι οι δύο τελευταίες αυτές κατηγορίες ανθρώπων θα συνεχίσουν να προσφέρουν κι αυτό είναι απόλυτα σίγουρο γιατί δεν έχουν ανάγκη έναν τίτλο που θα δώσει κάτι παραπάνω στην προσφορά τους.


Εγώ τώρα;

Αν και όπως ήδη ανέφερα δεν μπήκα στη διαδικασία προεκλογικής προετοιμασίας, ομολογώ ότι ήταν μια εμπειρία από την οποία βγήκα κερδισμένη, γιατί όσον αφορά τις ψήφους μάλλον πάτωσα.

😁

Όπως και να το κάνουμε είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία βγήκα πιο σοφή.

Έμαθα να αξιολογώ καλύτερα τον κόσμο γύρω μου και τους γνωστούς και τους αγνώστους.

Έμαθα να αξιολογώ, τα μέσα ενημέρωσης του νησιού και τους ανθρώπους που τα διαχειρίζονται και έβγαλα πολλά πολλά συμπεράσματα από αυτό. Έμαθα από που και γιατί πρέπει να εμπιστεύομαι την ενημέρωσή μου. Δεν έπεσα από τα σύννεφα φυσικά όταν συνειδητοποίηα το πόσο το χρήμα και οι προσωπικές συμπάθειες ή αντιπάθειες επηρεάζουν την κρίση ενός μέσου, αλλά βιώνοντάς το έβγαλα ασφαλή συμπεράσματα.


Έίδα τον τρόπο που κάποιοι υποψήφιοι διαφόρων συνδυασμών εκμεταλλεύτηκαν ό,τι κινείται και ό,τι δεν κινείται για να υποδηλώσουν το πόσο χρήσιμοι θα είναι στην κοινωνία. Πολύ ψέμα φίλοι μου!

Δοκιμάστηκαν οι φιλίες μου σε μεγάλο βαθμό και δεν μιλάω για το κομμάτι των ψήφων, θα με ψηφίσεις, δε θα σε ψηφίσω, αυτό ουσιαστικά είναι το τελευταίο που με απασχόλησε. Μιλάω για το πώς αξιολόγησαν οι φίλοι αυτή την προσπάθεια.  Το τι είπαν και κυρίως το πώς το είπαν έχει μεγάλη σημασία. Ειδικά οι φίλοι μου που ήταν υποψήφιοι οι ίδιοι  σε διαφορετικά στρατόπεδα ή εκείνοι που ανήκουν στον τομέα της ενημέρωσης οι λέξεις που είπαν μια δεδομένη στιγμή, ή το βλέμμα που  έριξαν, μου είπα πάρα πολλά για το τι σκέφτονται για μένα, για το ποια είναι η πραγματική τους άποψη για το πρόσωπό μου.


Είναι μεγάλο σχολείο όλη αυτή η διαδικασία! Είτε την περάσεις επιδερμικά, είτε πέσεις με τα μούτρα.
Και κάθε σχολείο, σου δίνει δε σου παίρνει.

Αν το αφήσεις να σου πάρει, τότε φίλε μου έχεις χάσει ....

Καλά αποτελέσματα στους δύο υποψήφιους την Κυριακή.


ΥΓ. Η δική μου συμμετοχή για τα δεδομένα (της προεκλογικής μάχης που δεν έδωσα) και σύμφωνα με τα ελάχιστα στοιχεία που γνωρίζω από σταυρούς ήταν ικανοποιητικότατη.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Χρυσούλα Σκλαβενίτη

Νηπιαγωγός με καταγωγή από τη Λευκάδα. Εδώ μέσα κάνω πράξη τα ελάττωμα μου: να φωτογραφίζω, να ερευνώ και να γράφω για το νησί μου, σ΄ ένα μείγμα ρομαντισμού και αυστηρού ρεαλισμού... γιατί πάντοτε ακροβατούσα ανάμεσα σ' αυτά τα δυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου