Τα μπάνια του λαού (2)

Και έχει έρθει όλος ο λαός της Δυτικής Ελλάδας, λέει, στη Λευκάδα. 
Και κοινώς  η Λευκάδα βουλιάζει. Και όλος αυτός ο λαός πρέπει να βρει τρόπους να ...ψυχαγωγηθεί. 

Ένας από τους τρόπους που επιλέγει, είναι και οι ημερήσιες κρουαζιέρες!




Είναι κάτι που έχω δοκιμάσει δυο φορές στη Λευκάδα, με απόσταση πολλών χρόνων η μια από την άλλη. Στην πρώτη ήταν άλλα χρόνια, τότε που το νησί δεν βούλιαζε από τον κόσμο, τότε που μόλις είχε ο κόσμος αρχίσει να το ανακαλύπτει. Τότε είχα περάσει φανταστικά. Λίγα άτομα στο καραβάκι, περισσότερη ώρα για μπάνιο, φύγαμε και επιστρέψαμε στην ώρα μας!

Τη δεύτερη, δε θέλω να τη θυμάμαι: 
Πολύς κόσμος, ήμασταν στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, μεγάλη καθυστέρηση στην αναχώρηση και άρα και στην επιστροφή, μηδενικός χρόνος μπάνιου (βασικά δεν πέσαμε καν στη θάλασσα, μόλις είδαμε ότι όλοι οι επιβαίνοντες στήθηκαν στη σειρά για μια βουτιά και αυτό ήταν αισθάνθηκα ότι ήμουν σε συσσίτιο), αφόρητα δυνατή μουσική με λαικοτελειωμένα άσματα (με τα όποια δεν έχω τίποτα και έχω διασκεδάσει ουκ ολίγες φορές μαζί τους, αλλά όχι κάτω από ντάλα ήλιο, στη μέση της θάλασσας, με τη διπλανή μου να ανοίγει τα ταπεράκια ένα ένα και να βγάζει ό,τι μπορείτε να φανταστείτε). 
Το μόνο που τηρήθηκε ευλαβικά ήταν οι ώρες παραμονής στη Κεφαλλονιά και στην Ιθάκη, στο ένα είπαν για φαγητό, και στο άλλο για καφέ! (Τι πρόβατα που είμαστε τελικά!..Πεινάμε δεν πεινάμε πρέπει να φάμε γιατί εκεί σταματήσαμε για φαγητό..πάει και τελείωσε.....καμιά εικοσαριά άτομα από τα...πόσα να ΄χε εκεί μέσα...αποφασίσαμε ότι όχι δεν θα φάμε και θα κάνουμε μια βόλτα, να ξεμουδιάσουμε βρε παιδί μου, τόση στριμωγμάρα, ούτε το χέρι σου δεν μπορούσες να κουνήσεις) 


Αλήθεια γιατί θα πρέπει οι κρουαζιέρες από τη Λευκάδα να πηγαίνουν Κεφαλλονιά; Τελείωσαν τα μέρη στη Λευκάδα και δεν έχουν να δείξουν τίποτα;

Στο Νυδρί επιστρέψαμε με μεγάλη καθυστέρηση , ενώ  μια βλάβη, αποτελείωσε την κατάσταση. Ο κόσμος είχε αρχίσει και εκνευρίζονταν, άρχισαν οι μικροπαρεξηγήσεις αυτές της ταλαιπωρίας, τα παιδάκια έκλαιγαν,  ε ..είχαμε και μικροτσαμπουκάδες με τη μέλη του πληρώματος.... Μια ωραία ατμόσφαιρα που έλεγε και ο αείμνηστος Ηλιόπουλος!

Είμαι υπερβολική; Μπορεί. Μπορεί απλά να έπεσα στην περίπτωση, να ήταν απλά  μια άσχημη μέρα, να είχα εγώ κακή διάθεση, μπορεί...μπορεί...μπορεί....
Βέβαια το ίδιο βράδυ, έμαθα ότι υπήρχαν και άλλου είδους κρουαζιέρες, στα όρια της Λευκάδας, με πιο οργανωμένο πρόγραμμα, πιο λιτό αλλά που το..χόρταινες!

Δεν έχω τίποτα με τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τις κρουαζιερες, και καταλαβαίνω ότι θέλουν πάση θυσία να δουλέψουν όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στη μικρή σεζόν που έχει η Λευκάδα! 

Ωστόσο αυτό που πέρασα ήταν μια ταλαιπωρία, που με απώθησε από το επαναλάβω κάτι παρόμοιο όχι μόνο στη Λευκάδα, αλλά και σε άλλα μέρη που έχω επισκεφτεί! 

Και αυτό ακριβώς περιγράφω εδώ: τη δική μου και μόνο εμπειρία!

Ωστόσο χάρηκα πολύ όταν φέτος το καλοκαίρι, φίλη με πληροφόρησε ότι πέρασε πάρα πολύ όμορφα σε μια τέτοια κρουαζιέρα...όχι Αύγουστο όμως!!! Από όσο γνωρίζω, κάποιοι επαγγελματίες διοργανώνουν πολύ όμορφες εκδρομές, πιο "της παρέας", πιο "μαζεμένες" και γενικά έχει εξελιχτεί αρκετά το όλο θέμα τα τελευταία χρόνια, τόσο από το Νυδρί όσο και από τη Λευκάδα!
Πρόσφατα στη Μήλο, ήμουν έτοιμη να υποκύψω στον πειρασμό μιας τέτοιας προσπάθειας, αλλά το 8αρι στο Αιγαίο με απέτρεψε!

Που θέλω να καταλήξω; Σε πολλά μέρη της Ελλάδας ,οπότε και η Λευκάδα δεν αποτελεί εξαίρεση , λειτουργεί λίγο ή πολύ η "αρπαχτή" του Αυγούστου. Τιμές ανεβαίνουν από τη μια μέρα στην άλλη σε ταβέρνες , καφέ, μπαράκια ακόμα και σε φούρνους και μανάβικα! Η ποιότητα σε ποτό και φαγητό πέφτει κατακόρυφα! Αποδείξεις δεν κόβονται! Αυτά και άλλα ίσως, από τη  μεριά των επαγγελματιών. Από την άλλη αυτή των καταναλωτών υπάρχει μια γκρίνια, ένα άγχος, ένας πανικός , όλα τους φταίνε, με τίποτα δεν ικανοποιούνται και φυσικά μόνο χαλάρωση και διασκέδαση δεν ζουν σ΄  αυτές τις πολυσυζητημένες και ίσως υπερτιμημένες γενικά διακοπές τους!

Συμπέρασμα λοιπόν για άλλη μια φορά...αν μπορείτε αποφύγετε τις μέρες του πανικού....!
Τα μπάνια του λαού, μπορούν να γίνουν και άλλη περίοδο, τρεις μήνες έχει το καλοκαίρι!



Χρυσούλα Σκλαβενίτη

Νηπιαγωγός με καταγωγή από τη Λευκάδα. Εδώ μέσα κάνω πράξη τα ελάττωμα μου: να φωτογραφίζω, να ερευνώ και να γράφω για το νησί μου, σ΄ ένα μείγμα ρομαντισμού και αυστηρού ρεαλισμού... γιατί πάντοτε ακροβατούσα ανάμεσα σ' αυτά τα δυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου