Τρύγος μελιού στα πισωχώρια με την Margelis family

Πάντα ήθελα να δω πώς γίνεται ο τρύγος του μελιού. Να το ζήσω από κοντά.  Να ακούω τις ακούραστες μέλισσες να βουίζουν γύρω μου, να νιώσω το άρωμα του θυμαριού, να δω τι στο καλό κρύβουν μέσα τους αυτά τα ξύλινα κουτιά που συναντώ σε διάφορα σημεία του νησιού. Να δω πώς φτάνει στη γυάλα μου αυτό το υπέροχο γευστικό μέλι.



Το έζησα κι αυτό λοιπόν τούτο το καλοκαίρι.

Με τη βοήθεια του Λάμπρου Μαργέλη και την γυναίκας του της τόσο γλυκιάς, όμορφης και ευγενικής Παρασκευής.

Είχα εκφράσει την επιθυμία μου αυτή στην Παρασκευή από το χειμώνα και όταν είδε ότι ήρθα στο νησί, επικοινώνησε μαζί μου αμέσως για να το κανονίσουμε.



Να ΄μαι λοιπόν με τον Λάμπρο κάπου πάνω από την Αμμούσω, γνώριμα σε μένα μέρη, να βρίσκομαι μπροστά από εκείνα τα ξύλινα κουτιά και γύρω μου οι μέλισσες να βουίζουν. Να πω την αλήθεια, έναν μικρό πανικό τον έπαθα.

"Ωχ", σκέφτηκα, "κι αν οι μέλισσες δεν με υποδεχτούν φιλικά τι θα κάνω;"

Ο Λάμπρος ψύχραιμος και συνηθισμένος στη διαδικασία,  μου έδωσε να φορέσω τη λευκή στολή του μελισσοκόμου και ξεκίνησε την προετοιμασία για τον τρύγο εξηγώντας μου κάθε του κίνηση.



Μου έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή των μελισσών, της τόσο περίπλοκης αλλά παράλληλα απλής αυτής κοινωνίας που είναι αφιερωμένη στην παραγωγή του μελιού, δουλεύοντας για μήνες ακούραστα.

Μου έδειξε την εντυπωσιακή βασίλισσα, τους κηφήνες, τα μικρά αυγουλάκια που θα βγάλουν νέες εργάτριες.
Μου περιέγραψε τη ζωή της μέλισσας το χειμώνα και το καλοκαίρι.






Μου εξήγησε τι πρέπει να κάνει ένας καλός μελισσοκόμος για να διατηρήσει τις κυψέλες του ζωντανές και δραστήριες.

Αλλά μου περιέγραψε και τις δυσκολίες αυτής της δραστηριότητας, τονίζοντας μου, ότι η μελισσοκομία, είναι πάθος πάνω από όλα, θέλει αγάπη και προσοχή. Οι μέλισσες είναι μέλος της οικογένειας σου, θα πρέπει να τις προσέχεις και να τις σέβεσαι. Μόνο έτσι εκείνες θα ανταποδώσουν την αγάπη τους προσφέροντάς σου το υπέροχο αυτό δημιούργημα, το μέλι.





Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο εργαστήριο της οικογένειας στην Πόντη και εκεί παρακολούθησα τη συνέχεια, με την συντροφιά και της Παρασκευής.  Μάλιστα "τόλμησα" να δεχτώ και την πρόσκληση να βγάλω το κερί από την κυψέλη.




Το δοκίμασα (και γευστικά) φυσικά και σκέφτηκα τι υπέροχες θα ήταν οι τσίχλες μελιού.

Η ξενάγηση και η φιλοξενία από το τόσο ευγενικό και φιλικό αυτό ζευγάρι, έκλεισε με γλυκό τρόπο καθώς μια δυο κουταλιές από θυμαρίσιο μέλι ήταν ό,τι έπρεπε για ενέργεια, μέχρι να επιστρέψω στη βάση μου.

Για την ιστορία, οι μέλισσες αδιαφόρησαν για την παρουσία μου και ανενόχλητη απόλαυσα την ξενάγηση.

Margelis Family,  Λάμπρο, Παρασκευή σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την υπέροχη εμπειρία.

Αν θέλετε να γευτείτε το υπέροχο μέλι τους επικοινωνήστε στα τηλ.: 6979296442 και 6972089529






Χρυσούλα Σκλαβενίτη

Νηπιαγωγός με καταγωγή από τη Λευκάδα. Εδώ μέσα κάνω πράξη τα ελάττωμα μου: να φωτογραφίζω, να ερευνώ και να γράφω για το νησί μου, σ΄ ένα μείγμα ρομαντισμού και αυστηρού ρεαλισμού... γιατί πάντοτε ακροβατούσα ανάμεσα σ' αυτά τα δυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου