Γενέθλια

Και μιας και έγραψα για χρόνο....να σου και τα γενέθλια!


10 Αυγούστου! Ωχ! Μεγαλώνω...κι άλλο! Και καλά να μεγάλωνα από έξω μου μόνο..έλα που μεγαλώνω - τελευταία - και από μέσα μου! Είναι παράξενο αλλά οι αριθμοί μας παίζουν ζόρικα παιχνίδια. 
Αφήνουμε το 1, δεν πιάνεται.
Όσο έχουμε το 2  μπροστά δεν σκεφτόμαστε το χρόνο, κυλάει με το μέρος μας, είμαστε νέοι και έχουμε μια ολόκληρη ζωή μπροστά μας να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Οι περισσότεροι βέβαια με αυτή τη σκέψη, συνήθως δεν κάνουμε και πολλά από αυτά που θέλουμε γιατί "έχουμε χρόνο". (Κάποιοι βέβαια άλλοι, πιο τυχεροί ή πιο άτυχοι, όπως το πάρεις κανείς, που έχουν ζήσει από μικροί σε λούκια και έχουν ας πούμε μεγαλώσει πριν την ώρα τους έχουν ωριμάσει και ξέρουν τι ζητάνε,, αφιερώνουν τη ζωή τους σ΄αυτό που θέλουν να κάνουν ή τέλος πάντων θέτουν προτεραιότητες...θα ασχοληθώ με τη δουλειά μου και μετά όλα τα άλλα ή ό,τι τέλος πάντων έχει καθείς στο μυαλό του, ανεξάρτητα βέβαια από το αν θα τα καταφέρει ή όχι). Εγώ , αν δε το έχετε καταλάβει ανήκω στην πρώτη κατηγορία...ή μάλλον ανήκα όταν ήμουν 20κάτι.
Μετά έρχεται το 3.. Εκεί, αν είσαι γυναίκα ειδικά σε πιάνει ένα άγχος, ένας πανικός του τύπου "πρέπει να γίνω μάνα" και εκεί κάνεις και τα λάθη σου...Κακός σύμβουλος ο πανικός. Στο θέμα δουλειά , αν δεν τα ΄χεις καταφέρεις..πάλι τρέξιμο!
Και φτάνουμε και στα δικά μας...4.... ωχ Παναγία μου!  Και εδώ πάλι υπάρχουν κατηγορίες, από τη μια ο τύπος "Βλαχοπούλου" ( ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ... ΤΡΕΛΗ ΣΑΡΑΝΤΑΡΑ, 1970 -- FINOS FILM) ή αντιστοίχως Κωνσταντάρας για τους άντρες, που ξαναγεννιούνται κατά κάποιο τρόπο που ξαναπερνούν αυτό που λένε δεύτερη εφηβεία. Η άλλη κατηγορία είναι αυτή που έχουν άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο  "καταφέρει" κάτι στη ζωή τους, (έκαναν οικογένεια (...), έχουν τη δουλειά τους, τον κύκλο τους τέλος πάντων) και  ζουν χωρίς να προσμένουν και πολλά, συμβιβασμένοι με την καθημερινότητα, ανεξάρτητα αν είναι ικανοποιημένοι ή όχι..απλά δε το ψάχνουν ή ακόμα και αν το ψάχνουν θάβουν αυτό το .."ψάξιμο" μέσα τους, το ποδοπατάνε στη ψυχή τους ελπίζοντας ότι θα ξεχαστεί εκεί και δεν θα ξυπνήσει να τους ταράξει τα νερά τους, να τους χαλάσει τη βολή τους και που να τρέχουν τώρα....Και υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία που ξαφνικά απλά κάθεται και μετρά λάθη και σωστά στη ζωή , τα βάζει σε μια ζυγαριά, και ανάλογα το που θα γείρει κάνουν το επόμενο βήμα τους, ή λένε "εντάξει, όλα καλά ας συνεχίσω, έκανα λάθη, ε και;" Ή βλέπουν τη ζυγαριά να ακουμπά το πάτωμα από το μέρος  των λάθος επιλογών και τους πιάνει πανικός (να πάλι ο κακός σύμβουλος) και πιστεύουν ότι  τέλειωσε τώρα ο χρόνος και τι να πρωτοδιορθώσουν....
Εντάξει είμαι υπερβολική, υπάρχουν κι άλλοι, ο καθένας βιώνει το χρόνο και τη φθορά του με το δικό του τρόπο. 



Έι..που είναι η Λευκάδα σε όλα αυτά; Η Λευκάδα είναι εκεί πάντα για να γλυκάνει τις πληγές σου, για να σε κάνει να ξεχάσεις ότι ο χρόνος περνά. Για να σε χαϊδέψει όταν πονάς. Αρκεί απλά όταν νιώθεις ότι πνίγεσαι, να διαλέξεις ένα σημείο στο νησί, να πας εκεί και να κοιτάξεις απλά τη θάλασσα εκεί που γίνεται ένα με τον ουρανό, ή εκεί που γίνεται ένα με το γκρίζο ή το πράσινο. Να ανοίξεις τα μάτια σου ( και αυτά της ψυχής), τα αυτιά σου το μυαλό σου, την αγκαλιά σου, να νιώσεις την καρδιά του  νησιού και να γίνει ένα με τη δική σου! 



Χρυσούλα Σκλαβενίτη

Νηπιαγωγός με καταγωγή από τη Λευκάδα. Εδώ μέσα κάνω πράξη τα ελάττωμα μου: να φωτογραφίζω, να ερευνώ και να γράφω για το νησί μου, σ΄ ένα μείγμα ρομαντισμού και αυστηρού ρεαλισμού... γιατί πάντοτε ακροβατούσα ανάμεσα σ' αυτά τα δυο.

7 σχόλια:

  1. Εγώ ανήκω στην κατηγορία 4. Μάντεψε σε ποια υποκατηγορία βρίσκομαι; Οέο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eλπίζω στην πρώτη.....Σ΄αυτήν που έχω μπροστά μου και την κυνηγάω...και δεν τη φτάνω..

      Διαγραφή
    2. Οι σαραντάρες ίσον με δύο εικοσάρες... Αθάνατη Ρίτα!!! Και βέβαια είμαι φανατική της Βλαχοπούλου, φαντάσου όταν δεν είμαι καλά βάζω ταινίες της και βλέπω. Τέτοια κατάσταση !Όπως λένε μερικοί - μερικοί, ξεκούτιανα.

      Διαγραφή
    3. Εμένα πάντως κάποιος μου είπε ότι ξεκούτιανα.... ο ίδος το είπε και σε σένα;;;

      Διαγραφή
    4. Είναι πολλοί αυτοί που μου το λένε τώρα τελευταία !!!

      Διαγραφή
  2. http://www.youtube.com/watch?v=8XWBewb3VWo

    Κι αν έχεις χάσει.. όλα τα πρωινά της ζωής σου..
    ............ όλες τις ανατολές..
    δεν είσαι...και προς θάνατον..!

    Έχει και κάτι απογεύματα η ΖΩΗ...
    ..............κάτι ΔΕΙΛΙΝΑ..!
    Να σου λιγώνεται η ΨΥΧΗ..!

    ΑΛΚΥΟΝΗ

    (ΚΙ ΕΣΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΝ ΣΤΟ ΑΠΟΜΕΣΗΜΕΡΟ ..... ΠΡΟΣ ΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΑΝΙΚΟΣ;)

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ... άγνωστε/η...! ΚΑι για το αποσπασμα της Αλκυόνης! Την αγαπω!

      Διαγραφή